Pagina's

dinsdag 15 september 2009

PVV

Geert Wilders wil met Nederland uit de EU stappen. Gevolg: Het Nederlandse bedrijfsleven (vooral de transportsector) loopt 100 miljard euro inkomsten mis. Dat is nl. het bedrag wat Nederlandse bedrijven verdienen, omdat Nederland lid is van de EU. Om maar te zwijgen over de posities van de havens van Rotterdam, Amsterdam, IJmuiden en Vlissingen en de werkgelegenheid aldaar. Die zal met tientallen procenten tegelijkertijd afnemen, omdat schepen worden gelost in Antwerpen, Londen, Le Havre of Hamburg. Gevolg: extra werklozen.
Daarnaast wil Geert Wilders alle niet-westerse allochtonen de grens over werpen. Hij heeft alleen geen idee hoe hij de werkgelegenheid op trein- en busstations, op het land en in de fabriek gaat oplossen, omdat de niet-westerse allochtonen daar het vuile werk opknappen. Nederlandse blanke kaaskoppen zijn voor dat werk nog steeds niet echt warm te krijgen.
Zo kraamt Geert Wilders nog meer onzin uit (bijv. 'kwartje van Kok terug naar de burger', 'lagere belastingen voor werkenden'), maar heeft hij geen idee hoe hij deze onzin wil bekostigen. Vorige week is voor de PVV pijnlijk duidelijk geworden dat het uitzetten van niet-westerse allochtonen (toch een speerpunt van de PVV) en de besparingen daarop niet genoeg opleverd, om al deze populistische plannen te realiseren.

Maar goed, PVV'ers schijnen het allemaal te pikken en erop te stemmen.

De volgende tekst trof ik elders op het internet aan (is dus niet van mij, maar krijgt wel mijn sympathie):
"Ik weet het dat ik als PvdA lid en zelfs stemmer me niet populair kan maken met deze houding. Maar goed voor de dagdromers: de PvdA zal nooit oplossen want er is nog altijd een stevig fundament onder deze partij. Het is waar dat ze in peilingen op een historisch dieptepunt staan. Op één of andere sluwe en achterbakse wijze lukt het rechts Nederland om alle negatieve zaken op het bordje van de PvdA te leggen. Ik zal de laatste persoon op deze aarde zijn dat de PvdA geen uitglijders kent. Maar op één of andere wijze durven ze wel te staan voor hun verantwoordelijkheden en lopen ze er niet voor weg. Daarnaast verschuilen ze zich ook niet gluiperig achter anderen zoals het CDA doet. Voor de CDA stemmer, hun partij bestaat louter uit Judassen (dat begrijpt men beter). Indien er een progressief CDA lid opstaat, wordt hij wel weer door de achterbakse achterban achter de coulissen gewerkt.
Laat wat mij betreft de PVV of de SP het maar eens proberen en betrek dan vooral de gebakken lucht van D66 in de coalitie.
Tot op heden kan ik niet anders doen dan constanteren dat Nederland mede dank zij de rol van de PvdA in de geschiedenis geworden is tot een land waar men graag leeft. Het is niet voor niets dat wij de 6e plaats bezetten. Ik heb op een paar uitheemse uithoeken na de hele wereld gezien en er zijn maar bijzonder weinig landen die zich kunnen meten aan ons kikkerlandje. Mensen moeten eens leren om wat meer om zich heen te kijken.
Als Nederland de PVV verdient, zal dat gebeuren. Vooralsnog zie ik niets anders dan dat de PVV anderen nodig zal hebben om te regeren, net als de SP. Geen van deze beide partijen zie ik bij de volgende verkiezingen regeringsverantwoordelijkheid nemen. Simpelweg omdat men geen compromissen kan en wil sluiten.
Bewaar deze bijdrage maar goed en gooi hem eens terug op dit forum na de komende 2e kamer verkiezingen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten